Pluset

17.10.2017

Ha ha ha ja ni. Jag kan säga så här mycket att jag använde nog närmre 25 graviditetsstickor och 10 ägglossningsstickor under 3 veckor :-). 

Så här var det i mitten av september så tog jag ut min spiral pga att vi tänkte försöka att bli gravida. I början av Oktober fick jag min mens. Sen gick jag efter Ladytimer där man skriver in när mensen börjar och slutar sen hjälper den till att räkna ut ungefär när man ska ha ägglossning. Jag kan säga så mycket att gubben var rätt så trött på mig efter ägglossningen. Jag har aldrig hört han säga att han inte orkar ha sex men nu så ville han ha en paus. Och nu går gravidstickorna men där är inget plus. Men när mensen ska komma så kommer den inte hmmm jag tar en graviditetssticka och ser ett MYCKET svagt början till ett till streck. Johan bara nej det måste vara två tydliga streck för att vi ska vara gravida. Nej det behöver det inte jag vet men han visste inte ha ha ha. Så jag säger till han att efter jobbet ska vi köra inom apoteket och köpa ett tidigt gravtest och är där ett plus så är du övertygad ( Johan är då övertygad). Sagt och gjort vi köper det kommer hem och jag gör testet och jo visst va där ett stort fint plus..... Johans min va nog vad har jag ställt till med medans jag bara skrattar av längtan av att få gå gravid och rädsla av hur kommer detta att gå kommer vi att klara detta. Men den rädslan försvann mer och mer och längtan tog över mer och mer. Jag växte och mådde jätte bra under hela graviditeten. Jag hade lite känning av foglossning men allt annat va super bra. Vi gjorde KUB testet i v 13 tror jag det va och allt såg bra ut. Vi lyssnade på hjärtljuden och mätte magen och den växte och frodades den lilla bebisen. Allt såg jätte bra ut. Sen va det tid för ultraljudet v 18 och då skulle vi få se den lilla krabaten igen, ( hade jag haft råd så hade jag köpt hem ett ultraljud och haft hemma). Vi skulle också få reda på könet på bebisen, vi va jätte nyfikna på vad de va för kön. Det va en liten pojke. Hjärtat pumpade på så starkt ett hjärta ska vara. Blodet cirkulerade bra allt va bra med honom. Det är en sån underbar känsla att få se sin bebis i magen och få hem dom där bilderna och kunna drömma om hur det kommer att bli som mamma och pappa när han tittar ut. Vad vi ska göra som familj med allt. Han skulle spela hockey ville johan och även kunna mecka i garaget med sin pappa. Sen va det en lång väntan med besök hos barnmorskan som kollade min urin och blodtryck, kollade hjärtljuden på Tex. Ja Tex va det han skulle heta vår lilla bebis. Emil André Tex Gustavsson. 

Ju närmre vi kom uträknat bf 2017-07-31  ju mer förväntansfull va man! Hur kommer han att se ut, hur kommer förlossningen att vara, hur ont kommer det att göra, Vad händer på förlossningen under tiden man är där ja en massa förväntan. Jag längtade till förlossningen. Jag ska snart få mysa med min egen bebis, få vara mamma och pappa.  

Nu väntade vi bara, v 40 kom och inget hade hänt och nu är vi trötta på att vara gravida och ville bara att det skulle sätta igång så vi fick träffa vår älskade unge. 

Nu går vi in i vecka 41 och inget har hänt nu heller.

Min graviditetskalender veckovis såg ut så här..

v 10 inskrivning

glykosbelastning ( pga min mamma och moster har diabetes)

v 13 eller 15 KUB test

v 18 ultraljud

v 24 Bm besök

v 29 glykosbelastning

v 31 Bm besök

v 34 Bm besök

v 36 Bm besök

v 38 Bm besök

v 39 Tillväxt ultraljud

v  40 Bm besök

v 41 Bm besök

Detta är vårt år 2017. Det bästa året någonsin.. Vi blev gravida, vi fick fixa ett sovrum till, vi planerade, vi gifte oss, detta skulle bli vårt år men..........





 

 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång