Begravning 13/10-17

16.12.2017

Begravningsdagen närmar sig och jag mår inte alls bra över detta. Ångesten kryper nära och rädslan över ja säg det. Men det är så jobbigt. Jag gråter och sen gråter jag lite till. Och ja sen gråter jag en gång till. Denna veckan är hemsk den är fylld med ångest, sorg,längtan efter Tex, längtan efter att få vara mamma, mamma till Tex. Nej det går knappt att förklara hur det känns. Men det går så mycket energi åt att sörja, jag som skulle vara en glad mamma och se min son växa upp! Inte begrava honom. Det är inte rätt. Det är inte alls rätt mot oss. Begravningsbyrån är inkopplad så dom hjälper oss med det mesta. Men det att man ska välja urna, gravsten, text på stenen, var ska han ligga, vilka låtar, texter, blommor ja allt. Men allt det blev bra till slut i alla fall. Begravningen var super fin. 

Detta är när vi ska dela ut ballongerna till alla barnen.
Detta är när vi ska dela ut ballongerna till alla barnen.

Dagen innan begravningen den 12/10 så va vädret hemskt, då menar jag jätte kallt, regn,blås ja kasst. Och den 13/10 vaknar man ångesten va som bort blåst. Solen sken och himlen va blå. Jag vet inte om det va Tex som ville att vi skulle få ett fint minne av begravningen. Det va så fint och till och med varmt. Jag va super nöjd men så ledsen. 

Barnen ville vara med och hjälpa till att sänka ner Tex. Barn är så kärleksfulla. Innan Johan ska fira ner Tex så håller Jack på att trilla ner i hålet och Charlie håller på att tappa ner sitt ljus. Ja vad ska man säga jag skrattade i alla fall. Vi ville ha en ljus begravning och det fick vi på alla vis. Jag tror att Tex är jätte glad över att hans minne har blivit så vackert och att det kommer alltid att vara fint. Min fina lilla unge. Du hade säkert blivit en riktig snygging när du blivit stor.

Barnen fick släppa upp en ballong till Tex och jag släppte även upp en ballong till minne av ett annat  Änglabarn som heter Aron. 

Här är vi när vi har sänkt ner Tex och ska släppa upp ballongerna till alla änglabarn. 

Vår älskade Ängel Tex vi älskar dig så.

På bilden är Jag, Johan

Annelie, Jack, Charlie

Emely, Mindra, Milea

Sara, Amelia.

Barnen va så glada och spända att dom nu skulle få släppa upp sina ballonger.

Kan inte mer än säga att det va super fint och jag är så glad för dessa bilderna som min lilla syster Johanna tog.

Jag måste säga att det va barnens sätt att vara på begravninge som gjorde det så bra. Dom bara va där och va barn. Ingen som sa till dom att dom skulle stå stilla och se ledsna ut. Utan dom fick vara barn på ett barns begravning och det va helt underbart.

Här är blommorna som vi beställde från begravningsfloristen. Ugglan är för att när vi väntade Tex så blev hans djur uggla. Därför ville jag ha de. Freds fågeln fick Tex av mina syskon med familj. Hjärtat fick Tex också från oss. Och droppen kommer från mormor, morfar, farmor, farfar med respektive. Sen det andra hjärtat kommer från Johans syskon med familj. 

                                   Vi är så nöjda med stenen. Den blev super fin.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång