Csk 11/8

18.10.2017

Morgonen kom det är den 11/8-17 där ligger vi alla tre, på ett och samma rum uppe på förlossningen och väntar på att vår ängel ska komma ut. Kl är runt 10 när vi vaknar. Vi ringer på klockan och får in vår frukost och så klart så frågar dom oss hur vi har sovit. Det kom fram att dom hade kollat in kvällen innan och då sa dom att det snarkades så sov gjorde vi då. Johan hade tyvärr inte fått någon bra sömn, det kom fram sen att han hade varit så ledsen under natten så han hade knappt sovit en blund. Jag hade sovit gott ( ni tänker säkert hur man kan sova under sådana omständigheter) Jo morfinet hade nog gjort att jag sov som en liten gris. Sen var vi supertrötta också. Bm kom in och kollade till oss under dagen och kom in med kaffe och lite fika. Annelie va nere i kafeterian i mellan åt för att köpa godis, tidningar så vi kunde få tiden att gå. Hon hade även kontakt med våran föräldrar och syskon så dom fick reda på lite vad som hände med oss och hur allt va. Johan hade kontakt med sin mamma via sms. Både jag och Johan tyckte det va jätte jobbigt att prata i telefonen. Jag hade min avstängd jag ville inte prata med någon alls och jag vet inte riktigt varför. Om det va för att jag skämdes så eller för att jag tyckte det va jobbigt att höra hur ledsna alla andra också va. Jag valde i alla fall att stänga av min telefon. Vi pratade mycket jag Johan och Annelie vi grät ihop vi skrattade ihop. Det va i mellan åt vi frågade bm om hon tyckte att vi va konstiga för att vi skrattade. Och hon bara nej det tyckte hon inte. Det är så att jag ska bli mamma till en ängel jag är lika glad för det barnet som du va när du födde ditt. Vi skulle bli föräldrar till ett änglabarn och Annelie skulle bli moster igen. Vi va förväntansfulla för snart skulle vi få träffa honom lilla Tex som vi trodde skulle bli en hockeyspelare. Han som skulle få lära sig att mecka med pappa och hans kusiner Charlie och Jack. Charlie och Jack skulle lära honom allt dom hade kan. Kvällen kom och Kerstin kommer in och undrade hur värkarbetet va. Vi försökte att ta tiden men det funkade inte riktigt som vi hade tänkt. Så hon kopplade upp mig på maskinen som har koll på värkarna så vi kunde se hur långt vi hade kommit. Det kopplades in värkstimulerande dropp som skulle hjälpa till att få igång förlossningen. Bm skulle snart bytas av och Carola va den som skulle komma in och jobba natten och det va hon som skulle förlösa mig. Jag fick in pilatesboll som jag kunde sitta på när värkarna satte igång. Jag gick lite runder inne på rummet för att få det att sätta igång och lite och lite så blev värkarna starkare och starkare. Jag satte mig på pilatesbollen och försökte lösa lite korsord. Rätt som det va så började det kännas och det va nu dax att sätta in epiduralen, jag kan ju säga så att jag hade mer ont i nacken av att sitta som en katt skjuter rygg än vad det gjorde när dom satte in epiduralen. Sen va det bara att vänta. Jag och Annelie satte oss med vårt godis och kaffe och började spela yatzy.

Carola kommer in och kollar till oss i mellan åt. Hon ökar även det värkstimulerande droppet för hon tyckte att nu är det dax att det sätter igång. Någon gång här innan eller efter så gjordes det även en hinnsvepning. Vi hade det mysigt. Sen blev vi trötta och jag kände att jag behövde få sova lite innan det skulle sätta igång och vi skulle få se vår lilla ängel. 

Vi blev lite trötta så vi jag och Johan la oss i förlossningssägen och myste. Jag somnade nog till lite gran också. Annelie la sig i sin och vilade hon också. Carola kom in och ökade det värkstimulerande igen och frågade om jag ville ha lustgasen. Absolut den ville jag gärna prova ......... 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång